Nurburgring
Niemcy, Nurburgring
ilość rozegranych GP
40
rekord toru(wyścig)
2001 | 1`18.354 | J.P. Montoya, Williams-BMW FW23
rekord toru(kwalifikacja)
2001 | 1`14.960 | M. Schumacher, Ferrari F2001
najwięcej zwycięstw na tym torze
5 M. Schumacher
14 Ferrari
najwięcej pole position na tym torze
4 J. Clark
15 Ferrari
wersje toru
1951 - 1966 22.810 km
1967 - 1976 22.835 km
1984 - 1985 4.542 km
1995 - 2001 4.556 km
2002 - 2002 5.146 km
2003 - 2013 5.148 km
Adres
 Nurburgring GmbH Nurburg/Eifel D-5489 Germany Telephone: +49 (0) 26 91 / 30 2 - 0 Telefax: +49 (0) 26 91 / 30 2 - 155
internet: www.nuerburgring.de
rok budowy 1927
zwycięskie zespoły
1951 Ferrari
1952 Ferrari
1953 Ferrari
1954 Mercedes
1956 Ferrari
1957 Maserati
1958 Vanwall
1961 Lotus
1962 BRM
1963 Ferrari
1964 Ferrari
1965 Lotus
1966 Brabham
1967 Brabham
1968 Matra
1969 Brabham
1971 Tyrrell
1972 Ferrari
1973 Tyrrell
1974 Ferrari
1975 Brabham
1976 McLaren
1984 McLaren
1985 Ferrari
1995 Benetton
1996 Williams
1997 Williams
1998 McLaren
1999 Stewart
2000 Ferrari
2001 Ferrari
2002 Ferrari
2003 Williams
2004 Ferrari
2005 Renault
2006 Ferrari
2007 McLaren
2009 Red Bull
2011 McLaren
2013 Red Bull

zwycięscy kierowcy
1951 A. Ascari
1952 A. Ascari
1953 G. Farina
1954 J.M. Fangio
1956 J.M. Fangio
1957 J.M. Fangio
1958 T. Brooks
1961 S. Moss
1962 G. Hill
1963 J. Surtees
1964 J. Surtees
1965 J. Clark
1966 J. Brabham
1967 D. Hulme
1968 J. Stewart
1969 J. Ickx
1971 J. Stewart
1972 J. Ickx
1973 J. Stewart
1974 C. Regazzoni
1975 C. Reutemann
1976 J. Hunt
1984 A. Prost
1985 M. Alboreto
1995 M. Schumacher
1996 J. Villeneuve
1997 J. Villeneuve
1998 M. Hakkinen
1999 J. Herbert
2000 M. Schumacher
2001 M. Schumacher
2002 R. Barrichello
2003 R. Schumacher
2004 M. Schumacher
2005 F. Alonso
2006 M. Schumacher
2007 F. Alonso
2009 M. Webber
2011 L. Hamilton
2013 S. Vettel
opis:
Słynna północna pętla, która zapisała się w historii wyścigów samochodowych liczyła 172 zakręty i ponad 22 kilometry długości. Nosiła też brzemię śmierci wielu kierowców. W roku 1976 miał tam miejsce tragiczny wypadek, w którym austriacki kierowca Niki Lauda nieomal spłonął żywcem w samochodzie. Po tym wydarzeniu Formuła 1 przeniosła się na tor w Hockenhaim. Tor znacznie przebudowany i skrócony powrócił do kalendarza w roku 1985. Dzisiejszy tor ze starej trasy wykorzystuje tylko prostą startową. Jest połączeniem szybkich prostych (300 km/h) i ciasnych szykan (85 km/h) a od kierowców wymaga doskonałej techniki jazdy.

Położenie: 30 km na południe od Bonn