F1 Sezon 1998 < | >
rozpoczecie: 1998-03-08, zakonczenie: 1998-11-01
Klasyfikacja kierowców
1 Mika Hakkinen
100
2 Michael Schumacher
86
3 David Coulthard
56
klasyfikacja konstruktorów
1 McLaren
156
2 Ferrari
133
3 Williams
38

Kalendarz
nr GP data
1 GP Australii 1998-03-08 00:00:00
2 GP Brazylii 1998-03-29 00:00:00
3 GP Argentyny 1998-04-12 00:00:00
4 GP San Marino 1998-04-26 00:00:00
5 GP Hiszpanii 1998-05-10 00:00:00
6 GP Monaco 1998-05-24 00:00:00
7 GP Kanady 1998-06-07 00:00:00
8 GP Francji 1998-06-28 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1998-07-12 00:00:00
10 GP Austrii 1998-07-26 00:00:00
11 GP Niemiec 1998-08-02 00:00:00
12 GP Węgier 1998-08-16 00:00:00
13 GP Belgii 1998-08-30 00:00:00
14 GP Włoch 1998-09-13 00:00:00
15 GP Luksemburga 1998-09-27 00:00:00
16 GP Japonii 1998-11-01 00:00:00

sezon 1998

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 10-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 10 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 600 kg
dotankowanie: dozwolone
zasady kwalifikacji
Limit 107% - max 12 w tym 8 mierzonych okr. w trakcie 60 min sesji, wszyscy na torze
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Z Formuły 1 odchodzi Renault który przez wiele lat był dostawcą silników dla czołówki teamów. Jest to sygnał iż w czołówce szykuje się zmiana warty. Tak też się stało. Williams z roli faworyta spada do 2 ligi, a na palcu boju pozostają jedynie McLaren i Ferrari. Obie drużyny są głodne zwycięstw po latach dominacji drużyny Franka Williamsa. Liderem oraz pretendentem do tytuł w McLarenie jest niezwykle szybki oraz opanowany Fin Mikka Hakkinen, na przeciw jemu staje M. Schumacher. Obaj kierowcy maja do pomocy świetnych partnerów. Zwłaszcza Schumacher dla którego team w imię zwycięstwa postawi wszystko. Zatrudnienie w Ferrari Rosa Browna, który z grupa techników przeniósł się z Bennetona, zaowocowała 6 zwycięstwami dla Schumachera w końcówce sezonu . Jednak to Mikka Hakkien wygrywając 2 ostatnie GP sezonu świętuje swój 1 tytuł mistrzowski, Niemiec musi zadowolić się 2 miejscem. McLaren, który w tym roku zdecydował się jeździć na oponach Bridgestone, szczególnie podczas upalnych warunków radził sobie znacznie lepiej od Ferrari na Goodyearach. Dodatkowym atutem opon Bridrestone było lepsze przystosowanie się do nowych przepisów które wprowadziła FIA, a polegały one na wprowadzeniu podłużnych 4 rowków na każdej z opon. Miało to na celu zmniejszenie prędkości osiąganych przez bolidy. W cieniu walki o mistrzostwo Damon Hill zdobywa pierwsze w historii zwycięstwo dla Jordana.