F1 Sezon 1994 < | >
rozpoczecie: 1994-03-27, zakonczenie: 1994-11-13
Klasyfikacja kierowców
1 Michael Schumacher
92
2 Damon Hill
91
3 Gerhard Berger
41
klasyfikacja konstruktorów
1 Williams
118
2 Benetton
103
3 Ferrari
71

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1994-03-27 00:00:00
2 GP Pacyfiku 1994-04-17 00:00:00
3 GP San Marino 1994-05-01 00:00:00
4 GP Monaco 1994-05-15 00:00:00
5 GP Hiszpanii 1994-05-29 00:00:00
6 GP Kanady 1994-06-12 00:00:00
7 GP Francji 1994-07-03 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1994-07-10 00:00:00
9 GP Niemiec 1994-07-31 00:00:00
10 GP Węgier 1994-08-14 00:00:00
11 GP Belgii 1994-08-28 00:00:00
12 GP Włoch 1994-09-11 00:00:00
13 GP Portugalii 1994-09-25 00:00:00
14 GP Europy 1994-10-16 00:00:00
15 GP Japonii 1994-11-06 00:00:00
16 GP Australii 1994-11-13 00:00:00

sezon 1994

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 10-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Szczęściem w nieszczęściu było podpisanie kontraktu Williamsa z Senną. Brazylijczyk dostał wreszcie upragnione miejsce za kierownicą Williamsa. Nie było mu jednak dane stanąć w jego barwach na podium. Tragiczny wypadek podczas 3 GP w San Marino sezonu zakończył karierę, uważanego przez wielu za najlepszego kierowcę wszechczasów, Brazylijczyka. Śmierć Senny otworzyła w Formule 1 nową dekadę, w której króluje M. Schumacher. Początek sezonu to dominacja Senny w kwalifikacjach i doskonała postawa Schumachera w wyścigu. Po śmierci rywala Schumacher nie miał sobie równych. Jednak jego brawurowa jazda pozostawiała wiele do życzenia. Dyskwalifikacje, kontrowersyjne wypadki np. kolizja, która decyduje o tytule mistrzowskim w Australii, sprawiają ze Niemiec nagle staje się najbardziej barwną postacią w F1. Schumacher ostatecznie zwycięża z Hillem w rywalizacji o tytuł mistrza świata, nie uczestnicząc bądź będąc zdyskwalifikowanym w 4 wyścigach. Jednak to Williamsowi przypada 1 miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Ferrari nie odnotowuje w tym roku zadowalających sukcesów, 1 zwycięstwo Bergera w Niemczech to stanowczo za mało. Jako ciekawostkę należy wspomnieć GP Japonii gdzie z powodu ekstremalnych warunków atmosferycznych (deszcz) przerwano wyścig i dokończono go po jakimś czasie. 1 cześć wygrał Hill, drugą Schumacher, po zsumowaniu różnic korespondencyjnym zwycięzcą został Hill.