F1 Sezon 1992 < | >
rozpoczecie: 1992-03-01, zakonczenie: 1992-11-08
Klasyfikacja kierowców
1 Nigel Mansell
108
2 Riccardo Patrese
56
3 Michael Schumacher
53
klasyfikacja konstruktorów
1 Williams
164
2 McLaren
99
3 Benetton
91

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1992-03-01 00:00:00
2 GP Meksyku 1992-03-22 00:00:00
3 GP Brazylii 1992-04-05 00:00:00
4 GP Hiszpanii 1992-05-03 00:00:00
5 GP San Marino 1992-05-17 00:00:00
6 GP Monaco 1992-05-31 00:00:00
7 GP Kanady 1992-06-14 00:00:00
8 GP Francji 1992-07-05 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1992-07-12 00:00:00
10 GP Niemiec 1992-07-26 00:00:00
11 GP Węgier 1992-08-16 00:00:00
12 GP Belgii 1992-08-30 00:00:00
13 GP Włoch 1992-09-13 00:00:00
14 GP Portugalii 1992-09-27 00:00:00
15 GP Japonii 1992-10-25 00:00:00
16 GP Australii 1992-11-08 00:00:00

sezon 1992

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 10-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W Formule 1 u boku Damona Hilla pojawiła się pierwsza od 1980 r. Kobieta – Giovana Amati. Jej pojawienie się pomimo średnich rezultatów sportowych było dla prasy przysłowiową „wodą na młyn”. W tym roku odszedł Mistrz Świata z 1967 Dennis Hulme. Był on pierwszym Mistrzem który zmarł z przyczyn naturalnych. B. Ecclestone zakończył przejmowanie kontroli nad Fromułą 1 obsadzając swojego zaufanego kolegę Maxa Mosley’a na fotelu prezeaa FISA. Honda i Pirelli opuszczają Formułę 1, choć Honda nadal ma udziały w produkcji Mugena. Znów pojawia się bolid March’a, a Larrousse przy współpracy z francuskim Venturi buduje swój pierwszy bolid. Cały sezon upływa pod znakiem dominacji 1 kierowcy. Nigiel Mansel dosiadający bolid FW14 z aktywnym zawieszeniem nie ma sobie równych. Wygrywa w 9 z 16 rozegranych wyścigów GP. Wspólnie z Patrese zapewniają Williamsowi kolejny tytuł mistrzowski dla konstruktorów. Tytuł mistrzowski przypadł Brytyjczykowi po 12 latach od debiutanckiego wyścigu w Lotusie. Pełny sezon zaliczył M. Schumacher osiągając 1 zwycięstwo dla Jordana w Belgii i plasując się przed Senną na 3 miejscu w klasyfikacji generalnej. Frustrujące dla Mansella było nie podpisanie z nim kontraktu na sezon 1993. Frank Willians widział na jego miejscu innego kierowcę – Alana Prosta. Brytyjczyk przeniósł się zatem za ocean gdzie w serii Indy Car w 1 roku startów zdobył tytuł mistrzowski dla Newman-Haas’a.