F1 Sezon 1990 < | >
rozpoczecie: 1990-03-11, zakonczenie: 1990-11-04
Klasyfikacja kierowców
1 Ayrton Senna
78
2 Alain Prost
71
3 Nelson Piquet
43
klasyfikacja konstruktorów
1 McLaren
121
2 Ferrari
110
3 Benetton
71

Kalendarz
nr GP data
1 GP USA 1990-03-11 00:00:00
2 GP Brazylii 1990-03-25 00:00:00
3 GP San Marino 1990-05-13 00:00:00
4 GP Monaco 1990-05-27 00:00:00
5 GP Kanady 1990-06-10 00:00:00
6 GP Meksyku 1990-06-24 00:00:00
7 GP Francji 1990-07-08 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1990-07-15 00:00:00
9 GP Niemiec 1990-07-29 00:00:00
10 GP Węgier 1990-08-12 00:00:00
11 GP Belgii 1990-08-26 00:00:00
12 GP Włoch 1990-09-09 00:00:00
13 GP Portugalii 1990-09-23 00:00:00
14 GP Hiszpanii 1990-09-30 00:00:00
15 GP Japonii 1990-10-21 00:00:00
16 GP Australii 1990-11-04 00:00:00

sezon 1990

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
11 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
To niewiarygodne ale FIA nie wprowadziła w tym roku żadnych istotnych zmian w regulaminie technicznym. Być może była to obrona przed oskarżeniami, które posypały się po dyskwalifikacji Senny. W stawce pojawił się nowy team Life (prawie nigdy nie zakwalifikował się do wyścigu), oraz nowy dostawca silników- Subaru. Teamy McLaren i Ferrari wymieniły się kierowcami. We włoskiej stajni pojawił się Prost i Mansel, w McLarenie wystartował Senna i Berger. Ayrton Senna zrewanżował się Francuzowi za zeszłoroczną porażkę i zdobył 2 w karierze mistrzostwo świata. Podczas przedostatniego GP w Japonii znów doszło do kolizji Prost – Senna. Brazylijczyk na starcie „zrewanżował” się Francuzowi i „wypchnął” go z toru podczas 1 zakrętu. W klasyfikacji konstruktorów McLaren nie zwyciężył już z taką przewaga. Srebrne strzały pokonały Ferrari o „zaledwie” 11 punktów.