F1 Sezon 1988 < | >
rozpoczecie: 1988-04-03, zakonczenie: 1988-11-13
Klasyfikacja kierowców
1 Ayrton Senna
90
2 Alain Prost
87
3 Gerhard Berger
41
klasyfikacja konstruktorów
1 McLaren
199
2 Ferrari
65
3 Benetton
39

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1988-04-03 00:00:00
2 GP San Marino 1988-05-01 00:00:00
3 GP Monaco 1988-05-15 00:00:00
4 GP Meksyku 1988-05-29 00:00:00
5 GP Kanady 1988-06-12 00:00:00
6 GP USA East 1988-06-19 00:00:00
7 GP Francji 1988-07-03 00:00:00
8 GP W.Brytanii 1988-07-10 00:00:00
9 GP Niemiec 1988-07-24 00:00:00
10 GP Węgier 1988-08-07 00:00:00
11 GP Belgii 1988-08-28 00:00:00
12 GP Włoch 1988-09-11 00:00:00
13 GP Portugalii 1988-09-25 00:00:00
14 GP Hiszpanii 1988-10-02 00:00:00
15 GP Japonii 1988-10-30 00:00:00
16 GP Australii 1988-11-13 00:00:00

sezon 1988

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
11 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 540 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym roku umiera Enzo Ferrari. Wydaje się iż z góry pomaga swoim kierowcą zdobyć dublet podczas domowego Grand Prix Włoch na torze Monza, gdzie Prowadzący Senna na 2 okrążenia przed końcem podczas dublowania zderza się z Schlesserem i wypada z gry. To jednak nie przeszkadza Brazylijczykowi sięgnąć po 1 tytuł mistrzowski w karierze. Prost zgromadził więcej punktów od Senny, jednak ograniczenie do 11 wyścigów liczących się w walce o tytuł dało Sennie przewagę (wygrał on 8 wyścigów, Prost 7). Po przenosinach z Lotusa do McLarena Ayrton Senna wreszcie potwierdził swoje umiejętności. W duecie z Prostem po prostu zmiótł konkurencję i z przewagą 134 p. zapewnili McLarenowi kolejny tytuł mistrzowski dla konstruktorów. Znów ograniczono ciśnienie sprężanie dla silników turbo, które teraz wynosiło maks. 2,5 bara. Zmniejszono zbiornik paliwa do 150 l. To nie mogło powstrzymać McLaren-Hondy wyposażonej w silnik V6 która triumfowała 15 razy na 16 wyścigów. Na uwagę zasługuje Ivan Capelli w March-Judd, który 5 razy stał na podium. 2 razy był 2 i 3 razy uzyskał 3 lokatę.