F1 Sezon 1987 < | >
rozpoczecie: 1987-04-12, zakonczenie: 1987-11-15
Klasyfikacja kierowców
1 Nelson Piquet
73
2 Nigel Mansell
61
3 Ayrton Senna
57
klasyfikacja konstruktorów
1 Williams
137
2 McLaren
76
3 Lotus
64

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1987-04-12 00:00:00
2 GP San Marino 1987-05-03 00:00:00
3 GP Belgii 1987-05-17 00:00:00
4 GP Monaco 1987-05-31 00:00:00
5 GP USA East 1987-06-21 00:00:00
6 GP Francji 1987-07-05 00:00:00
7 GP W.Brytanii 1987-07-12 00:00:00
8 GP Niemiec 1987-07-26 00:00:00
9 GP Węgier 1987-08-09 00:00:00
10 GP Austrii 1987-08-16 00:00:00
11 GP Włoch 1987-09-06 00:00:00
12 GP Portugalii 1987-09-20 00:00:00
13 GP Hiszpanii 1987-09-27 00:00:00
14 GP Meksyku 1987-10-18 00:00:00
15 GP Japonii 1987-11-01 00:00:00
16 GP Australii 1987-11-15 00:00:00

sezon 1987

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
11 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3500
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Era turbo zaczynała wypaczać ideę rywalizacji. Samochody były za mocne. Z tego powodu zapowiedziano ze w 1989 nastapi zakaz używania jednostek turbo. Zastąpić je mają konwencjonalne silniki 3,5l. Kolejny ze sławnych teamów opuszcza Formułę 1 –March. Willimas rozstaje się z silnikami Hondy. Swoja dominację potwierdza zdobywając z ogromną przewagą oba tytuły mistrzowskie i przełamując dominację McLarena (1984-1991). W klasyfikacji indywidualnej mistrzem zostaje Nelson Piquet, wyprzedzając partnera z zespołu Nigiela Mansela, który po ciężkim wypadku podczas praktyki do GP Japonii nie startuje w 2 ostatnich wyścigach sezonu. Końcówka należy do zespołu Ferrari. Gerhard Berger wygrywa 2 ostatnie wyścigi w Japonii i Australii. Ayrton Senna wciąż o 1 krok za najlepszymi. W tym roku wprowadzono kontrowersyjne przepisy dotyczące obniżenia sprężania w silnikach turbo do 4 barów. Pojawiły się także pierwsze inteligentne zawieszenia stosowane w Lotusie-Renault. Alfa która od jakiegoś czasu szukała pretekstu do opuszczenia Formuły 1, żegna się z Ligierem po tym jak jego kierowcy niepochlebnie wyrażali się o tych jednostkach napędowych.