F1 Sezon 1983 < | >
rozpoczecie: 1983-03-13, zakonczenie: 1983-10-15
Klasyfikacja kierowców
1 Nelson Piquet
59
2 Alain Prost
57
3 Rene Arnoux
49
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
89
2 Renault
79
3 Brabham
72

Kalendarz
nr GP data
1 GP Brazylii 1983-03-13 00:00:00
2 GP USA West 1983-03-27 00:00:00
3 GP Francji 1983-04-17 00:00:00
4 GP San Marino 1983-05-01 00:00:00
5 GP Monaco 1983-05-15 00:00:00
6 GP Belgii 1983-05-22 00:00:00
7 GP USA East 1983-06-05 00:00:00
8 GP Kanady 1983-06-12 00:00:00
9 GP W.Brytanii 1983-07-16 00:00:00
10 GP Niemiec 1983-08-07 00:00:00
11 GP Austrii 1983-08-14 00:00:00
12 GP Holandii 1983-08-28 00:00:00
13 GP Włoch 1983-09-11 00:00:00
14 GP Europy 1983-09-25 00:00:00
15 GP Afryki Pd 1983-10-15 00:00:00

sezon 1983

ilość rozegranych GP: 15
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 540 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Rok w którym wszystkie drużyny adaptują się do pit-stopowej taktyki, którą po raz pierwszy zastosuje Brabham w poprzednim roku. Zastosowanie pit-stopów miało kolosalne znaczenie w rozwoju strategii w F1Alfa Romeo definitywnie wycofało się w wyścigów. Era turbo wkracza na dobre do F1, od połowy sezonu wypierając konwencjonalnego Forda z walki zwycięstwa. Pojawiły się nowe jednostki napędowe turbo: Honda, TAG-Porsche, oraz BMW. Brabham-BMW został pierwszym samochodem turbo który zdobył Mistrzostwo Świata. Nelson Piquet w Brabhamie BT52B pokonał zaledwie o 2 punkty młodego Alana Prosta nadal wiernego Ranaultowi. Tytuł konstruktorów znów pad łupem duetu Ferrari : Tambay-Arnoux.