F1 Sezon 1982 < | >
rozpoczecie: 1982-01-23, zakonczenie: 1982-09-25
Klasyfikacja kierowców
1 Keke Rosberg
44
2 Didier Pironi
39
2 John Watson
39
klasyfikacja konstruktorów
1 Ferrari
74
2 McLaren
69
3 Renault
62

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1982-01-23 00:00:00
2 GP Brazylii 1982-03-21 00:00:00
3 GP USA West 1982-04-04 00:00:00
4 GP San Marino 1982-04-25 00:00:00
5 GP Belgii 1982-05-09 00:00:00
6 GP Monaco 1982-05-23 00:00:00
7 GP USA East 1982-06-06 00:00:00
8 GP Kanady 1982-06-13 00:00:00
9 GP Holandii 1982-07-03 00:00:00
10 GP W.Brytanii 1982-07-18 00:00:00
11 GP Francji 1982-07-25 00:00:00
12 GP Niemiec 1982-08-08 00:00:00
13 GP Austrii 1982-08-15 00:00:00
14 GP Szwajcarii 1982-08-29 00:00:00
15 GP Włoch 1982-09-12 00:00:00
16 GP USA 1982-09-25 00:00:00

sezon 1982

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Wszystkie zdobyte punkty
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Wszystkie zdobyte punkty
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 585 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Po kilkuletniej przerwie znów na czoło powraca Ferrari ze swoim nowym modelem 126/C2. Wydawało się ze będzie to dla niego rok walki o tytuł mistrzowski. Śmiertelny wypadek Gilla Villeneuva podczas praktyki do GP Belgii spowodował jednak iż ten rok zapisze się na czarnych kartach historii drużyny spod znaku czarnego konia. Niezdrowa atmosfera w teamie (bojkot przez FOCa GP San Marino) oraz dodatkowo wypadek Pironiego w Niemczech tylko dzięki dobrej postawie Tambeya i Andrettiego nie zamieniła się w totalna klęskę, a w tytuł mistrzowski dla konstruktorów. Indywidualnie znów na czele Williams. Tytuł mistrzowski z zaledwie z 2 zwycięstwami na koncie zdobywa Keke Rosberg prowadząc FW08. W tym sezonie na najwyższym stopniu podium stawało aż 10 kierowców. W tym 5 z nich zaliczyło po 2 zwycięstwa. Na koniec sezonu wszystkich poraziła informacja o śmierci Colina Chapmana – geniusza kory stworzył podwaliny dzisiejszej Formuły 1, oraz potęgi Lotusa. . Podstawową zmianą w regulaminie technicznym było wypłaszczenie spodu bolidu oraz zakazanie stosowania „spódniczek” które zwiększały efektu przyssania. Maksymalną wysokość spodu bolidu od podłoża zmniejszono do 10 cm i ograniczono minimalną wagę do 540 kg. Przeciążenia działające na kierowcę na niektórych torach zbliżają się do 4 g.