F1 Sezon 1978 < | >
rozpoczecie: 1978-01-15, zakonczenie: 1978-10-08
Klasyfikacja kierowców
1 Mario Andretti
64
2 Ronnie Peterson
51
3 Carlos Reutemann
48
klasyfikacja konstruktorów
1 Lotus
86
2 Ferrari
58
3 Brabham
53

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1978-01-15 00:00:00
2 GP Brazylii 1978-01-29 00:00:00
3 GP Afryki Pd 1978-03-04 00:00:00
4 GP USA West 1978-04-02 00:00:00
5 GP Monaco 1978-05-07 00:00:00
6 GP Belgii 1978-05-21 00:00:00
7 GP Hiszpanii 1978-06-04 00:00:00
8 GP Szwecji 1978-06-17 00:00:00
9 GP Francji 1978-07-02 00:00:00
10 GP W.Brytanii 1978-07-16 00:00:00
11 GP Niemiec 1978-07-30 00:00:00
12 GP Austrii 1978-08-13 00:00:00
13 GP Holandii 1978-08-27 00:00:00
14 GP Włoch 1978-09-10 00:00:00
15 GP USA 1978-10-01 00:00:00
16 GP Kanady 1978-10-08 00:00:00

sezon 1978

ilość rozegranych GP: 16
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 575 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym roku na arenie sportowej zaczęli pojawiać się prawnicy. A to za sprawą niekonwencjonalnych metod wspomagania bolidów, na które coraz baczniej patrzyła i reagowała FIA. Ofiarą tego padł na przykład „wentylator” Brabhama, po tym jak odniósł zwycięstwo w swoim dziewiczym wyścigu w Szwecji. W międzyczasie na torach pojawił się Lotus 79 z udoskonalonym bolidem wykorzystującym efekt przyssania. Kierowany przez Andrettiego i Petersona odniósł 6 zwycięstw. Dla Andrettiego był to rok triumfu, zdobył on tytuł mistrzowski. Dla jego partnera skończył się on tragicznie, śmiercią na Monza, jednym z najbardziej dziwnych i tragicznych wyścigów w historii Formuły 1. Jackkie Olivuer z grupą inżynierów opuścił Shadowa i utworzył Arrowsa, który był właściwie kopią tego pierwszego. Goodyear po raz pierwszy przygotował specjalne opony kwalifikacyjne. Była to odpowiedz na przejście Ferrari na Micheliny. Pełny Sezon Villeneuva zaowocował podczas ostatniego GP sezonu, gdzie Knanadyjczyk przed własną publicznością odniósł 1 w karierze zwycięstwo.