F1 Sezon 1972 < | >
rozpoczecie: 1972-01-23, zakonczenie: 1972-10-08
Klasyfikacja kierowców
1 Emerson Fittipaldi
61
2 Jackie Stewart
45
3 Denny Hulme
39
klasyfikacja konstruktorów
1 Lotus
61
2 Tyrrell
51
3 McLaren
49

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1972-01-23 00:00:00
2 GP Afryki Pd 1972-03-04 00:00:00
3 GP Hiszpanii 1972-05-01 00:00:00
4 GP Monaco 1972-05-14 00:00:00
5 GP Belgii 1972-06-04 00:00:00
6 GP Francji 1972-07-02 00:00:00
7 GP W.Brytanii 1972-07-15 00:00:00
8 GP Niemiec 1972-07-30 00:00:00
9 GP Austrii 1972-08-13 00:00:00
10 GP Włoch 1972-09-10 00:00:00
11 GP Kanady 1972-09-24 00:00:00
12 GP USA 1972-10-08 00:00:00

sezon 1972

ilość rozegranych GP: 12
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów: max 12 cylindrów
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 550 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Z chwilą pojawienia się sponsorów w Formule 1 pojawiły się spore pieniądze. Pojawili się również biznesmeni dla których Formuła 1 stała się doskonałą inwestycją. Jednym z nich był Bernie Ecclestone, który kupił Brabhama wskrzeszając go z powrotem do walki. Lotus zmienił barwy na czarno żółte zyskując nowego sponsora: John Player Special któremu pozostał wierny przez 10 kolejnych lat. Yardley opuścił BRM’a i wspierając teraz McLarena. BRM pozyskał Marlboro. Duet Stewart - Fittipaldi w Tyrrelu dominował na torach. Brazylijczyk odniósł 5 zwycięstw, Brytyjczyk o jedno mniej. Ostatecznie zwyciężył Fittipaldi, który w drodze do tytułu musiał jeszcze odpierać ataki Ickx’a w Ferrari, które jednak borykało się z plagą awarii. W Marchu pojawił się Nikki Lauda, płacąc za swoje starty pożyczką zaciągniętą w Austriackim banku.