F1 Sezon 1969 < | >
rozpoczecie: 1969-03-01, zakonczenie: 1969-10-19
Klasyfikacja kierowców
1 Jackie Stewart
63
2 Jacky Ickx
37
3 Bruce McLaren
26
klasyfikacja konstruktorów
1 Matra
66
2 Brabham
51
3 Lotus
47

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1969-03-01 00:00:00
2 GP Hiszpanii 1969-05-04 00:00:00
3 GP Monaco 1969-05-18 00:00:00
4 GP Holandii 1969-06-21 00:00:00
5 GP Francji 1969-07-06 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1969-07-19 00:00:00
7 GP Niemiec 1969-08-03 00:00:00
8 GP Włoch 1969-09-07 00:00:00
9 GP Kanady 1969-09-20 00:00:00
10 GP USA 1969-10-05 00:00:00
11 GP Meksyku 1969-10-19 00:00:00

sezon 1969

ilość rozegranych GP: 11
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W czasie gdy Cosworth zdobywa coraz więcej chętnych na swoje silniki Formuła 1 przeżywała kryzys. Zbyt mała liczba uczestników utrudniała organizowanie wyścigów GP. Plotkowało się nawet o odejściu Ferrari. Po mistrzowski tytuł sięga Jacky Stewart w Matra-Ford. Lotus początku sezonu przeżywa problemy z regulowanymi spoilerami, od GP Holandii zostają one zabronione i nakazano je montować na stałe. Lotus, Matra i mcLaren z miernym skutkiem budują nowatorskie bolidy z napędem na 4 koła. Ze względu na sporą wagę takiej konstrukcji oraz problemy z dyferencjałami i nadsterownością drużyny skupiły się jednak na konwencjonalnych rozwiązaniach. Żaden z bolidów 4x4 nie wygrał wyścigu. Najważniejszymi zmianami w przepisach technicznych było podniesienie minimalnej wagi samochodu do 530 kg, obowiązek wprowadzenia zabezpieczeń w postaci pałąków antykapotażowych, pasów bezpieczeństwa oraz gaśnic.