F1 Sezon 1968 < | >
rozpoczecie: 1968-01-01, zakonczenie: 1968-11-03
Klasyfikacja kierowców
1 Graham Hill
48
2 Jackie Stewart
36
3 Denny Hulme
33
klasyfikacja konstruktorów
1 Lotus
62
2 Matra
53
3 McLaren
51

Kalendarz
nr GP data
1 GP Afryki Pd 1968-01-01 00:00:00
2 GP Hiszpanii 1968-05-12 00:00:00
3 GP Monaco 1968-05-26 00:00:00
4 GP Belgii 1968-06-09 00:00:00
5 GP Holandii 1968-06-23 00:00:00
6 GP Francji 1968-07-07 00:00:00
7 GP W.Brytanii 1968-07-20 00:00:00
8 GP Niemiec 1968-08-04 00:00:00
9 GP Włoch 1968-09-08 00:00:00
10 GP Kanady 1968-09-22 00:00:00
11 GP USA 1968-10-06 00:00:00
12 GP Meksyku 1968-11-03 00:00:00

sezon 1968

ilość rozegranych GP: 12
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
Nie zaliczno po 1 wyniku z każdej z dwóch częsci
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Najlepszy wynik zespołu z każdej eliminacji
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 3000
pojemność (z doładowaniem) : 1500
waga: 500 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Po zdobyciu doświadczenia w poprzednim sezonie Cosworth zadecydował aby udostepnić swoją 3,0l jednostkę DFV dla wszystkich zainteresowanych jej kupnem. Doprowadziło to co tego, iż prawie wszystkie Brytyjskie drużyny zostały wyposażone w tą jednostkę. Jednak niezaprzeczalnie był to rok Lotusa, oraz niepokonanego duetu Clark-Hill. Niespodziewana śmierć Jima Clarka podczas wyścigu F2 na Hockenheim, była takim szokiem dla Colina Chapmana i drużyny iż trzeba przyznać ze zdobycie drugiego tytułu Mistrzowskiego w takich okolicznościach jest sporym osiągnięciem. W końcówce sezonu o mistrzostwo walczyło 4 kierowców: Ickx, Hill, Stewart i Hulme. Po wypadku Jackiego Ickxa, pozostało trzech pretendentów z których najrówniejszą formę wykazał Graham Hill wygrywając tytuł mistrzowski. W tym roku po raz pierwszy w Formule 1 pojawiło się malowanie sponsora na bolidzie, które było odpowiedzą na wzrost kosztów w F1. Gold Leaf ( marka papierosów) zabarwiła dotychczas zielony bolid Lotusa na czerwono i złoto. Zaczął pojawiać się również nowy typ kierowcy, który wnosił do drużyny własne pieniądze. W tym roku pojawiły się pierwsze widoczne nowinki aerodynamiczne: spoilery.

Do polecenia książka aut. Eric Dymock’sa „Jim Clark – Tribute to a Champion"