F1 Sezon 1963 < | >
rozpoczecie: 1963-05-26, zakonczenie: 1963-12-28
Klasyfikacja kierowców
1 Jim Clark
54
2 Graham Hill
33
3 Richie Ginther
29
klasyfikacja konstruktorów
1 Lotus
58
2 BRM
36
3 Brabham
28

Kalendarz
nr GP data
1 GP Monaco 1963-05-26 00:00:00
2 GP Belgii 1963-06-09 00:00:00
3 GP Holandii 1963-06-23 00:00:00
4 GP Francji 1963-06-30 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1963-07-20 00:00:00
6 GP Niemiec 1963-08-04 00:00:00
7 GP Włoch 1963-09-08 00:00:00
8 GP USA 1963-10-06 00:00:00
9 GP Meksyku 1963-11-03 00:00:00
10 GP Afryki Pd 1963-12-28 00:00:00

sezon 1963

ilość rozegranych GP: 10
system punktacji: 9-6-4-3-2-1
wyłanianie MŚ kierowców:
6 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
6 najlepszych wyników
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 1500
pojemność (z doładowaniem) : turbodoladowanie zabronione
waga: 450 kg
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Jeszcze przed zakończeniem roku 1962 Lotus zaprezentował koncepcję monocoku F1. Skonstruowany ta takiej bazie bolid był bezkonkurencyjny. Jim Clark zdobywając swój pierwszy tytuł Mistrzowski wygrał 70% wyścigów w sezonie. Inne zespoły nie chcąc pozostać w tyle również w połowie sezonu wprowadziły konstrukcje pół-monocokową. W nowym bolidzie Ferrari pojechał były motocyklowy Mistrz Świata John Surtees. Po tym jak John Gurney podpisał kontrakt z Brabhamen z rywalizacji wycofało się Porshe w którym dotychczas jeździł Amerykanin. Z poważniejszych zmian regulaminu należy wspomnieć wprowadzenie limitu 2/3 dystansu wyścigu jakie musiał przejechać kierowca, aby punkty zaliczały się do klasyfikacji sezonu. Przewagę Clarka w tym sezonie doskonale ilustrują wyścigi w Belgii i Holandii gdzie wyprzedza on resztę stawki o ponad okrążenie. Doskonały wyścig na Nurburgringu zapewnił byłemu motocykliście Johnowi Surteesowi 1 zwycięstwo w Formule 1.