F1 Sezon 1958 < | >
rozpoczecie: 1958-01-19, zakonczenie: 1958-10-19
Klasyfikacja kierowców
1 Mike Hawthorn
42
2 Stirling Moss
41
3 Tony Brooks
24
klasyfikacja konstruktorów
1 Vanwall
48
2 Ferrari
40
3 Cooper
31

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1958-01-19 00:00:00
2 GP Monaco 1958-05-18 00:00:00
3 GP Holandii 1958-05-26 00:00:00
4 GP Indianapolis 500 1958-05-30 00:00:00
5 GP Belgii 1958-06-15 00:00:00
6 GP Francji 1958-07-06 00:00:00
7 GP W.Brytanii 1958-07-19 00:00:00
8 GP Niemiec 1958-08-03 00:00:00
9 GP Portugalii 1958-08-24 00:00:00
10 GP Włoch 1958-09-07 00:00:00
11 GP Maroko 1958-10-19 00:00:00

sezon 1958

ilość rozegranych GP: 11
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
6 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
6 najlepszych wyników (nie zaliczano 1 pkt za najszybsze okr.). Pojazdystartujšce w Indianapoli
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2500
pojemność (z doładowaniem) : 750
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym roku śmierć poniosło 2 kierowców Ferrari: Luigi Musso zginął w Ramis, a po miesiącu na Nurburgringu śmierć poniósł Peter Collins. Mistrzostwo Świata kierowców w tym roku zdobył Mike Hawrthon, który po tragicznym wypadku swojego partnera z zespołu Ferrari (Musso) postanowił iż po sezonie rezygnuje z kariery sportowej. Rok 58 jest rokiem przełomu jeśli chodzi o organizację i regulamin F1. Po raz pierwszy bowiem wprowadzono klasyfikacje konstruktorów, która miała na celu zmniejszyć znaczenie wybijającej się coraz bardziej klasyfikacji indywidualnej, gdzie znikała rola bolidu w którym startował zawodnik. Ograniczono dystans wyścigu Grand Prix do 300km lub 2 godzin ( poprzedni limit 3h). Zlikwidowano możliwość zmiany samochodu podczas wyścigu. Zabroniono używania metanu i alkoholu jako paliwa, dopuszczając tylko benzynę. J.M.Fangio nie może zaliczyć tego sezonu do udanych. Po kilku startach zespół Maseratti, którego barwy reprezentował Argentyńczyk, wycofał się z F1, nie dając tym samym pięciokrotnemu mistrzowi szans na potwierdzenie swoich umiejętności. Dowodem na ponadprzeciętne umiejętności Fangio było ostatnie GP w jego karierze na Francuskim torze Remis gdzie ukończył on wyścig na 4 pozycji jadąc bez sprzęgła. Zwycięski Mike Hawthorn w dowodzie uznania dla ustępującego mistrza nie zdublował go.

Do polecenia książka o przyjaźni Hawthorna z Collinsem : aut. Chris Nixon, tyt. „Mon Ami Mate”.