F1 Sezon 1955 < | >
rozpoczecie: 1955-01-16, zakonczenie: 1955-09-11
Klasyfikacja kierowców
1 Juan Manuel Fangio
40
2 Stirling Moss
23
3 Eugenio Castelotti
12
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1955-01-16 00:00:00
2 GP Monaco 1955-05-22 00:00:00
3 GP Indianapolis 500 1955-05-30 00:00:00
4 GP Belgii 1955-06-05 00:00:00
5 GP Holandii 1955-06-19 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1955-07-16 00:00:00
7 GP Włoch 1955-09-11 00:00:00

sezon 1955

ilość rozegranych GP: 7
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2500
pojemność (z doładowaniem) : 750
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
W tym sezonie swoja supremację potwierdził zespół Mercedesa z Fangio i Mossem na czele. Argentyńczyk z 17 punktową przewaga wyprzedził swojego nowego partnera Mossa w klasyfikacji końcowej mistrzostw. Jednak splot tragicznych zdarzeń doprowadził do tego iż rok 1955 zapisał się inaczej na kartach historii . Alberto Ascari po nieudanym początku sezonu i niefortunnej wpadce w Monaco, gdzie wylądował swoja Lancią w morzu, zginął w kilka dni tym wydarzeniu testując nowego Ferrari na Monza. W wyścigu Le Mans Pierre Levegh miał najpoważniejszy w skutkach wypadek w historii. Tracąc kontrole nad bolidem wpadł w trybuny zabijając 83 osoby i raniąc ponad 100. Debata po tym wypadku doprowadziła do zawieszenia imprez motoryzacyjnych we Francji. Zrezygnowano z GP Szwajcarii której rząd zamknął definitywnie wszystkie tory wyścigowe. Na koniec wycofanie się z rywalizacji po sezonie 1955 zespołu Mercedesa oraz likwidacja Lancji, która po śmierci Ascariego osiągała mizerne rezultaty i została przejęta przez Ferrari.