F1 Sezon 1954 < | >
rozpoczecie: 1954-01-17, zakonczenie: 1954-10-24
Klasyfikacja kierowców
1 Juan Manuel Fangio
42
2 Jose Froilan Gonzalez
25
3 Mike Hawthorn
24.5
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1954-01-17 00:00:00
2 GP Indianapolis 500 1954-05-30 00:00:00
3 GP Belgii 1954-06-20 00:00:00
4 GP Francji 1954-07-04 00:00:00
5 GP W.Brytanii 1954-07-17 00:00:00
6 GP Niemiec 1954-08-01 00:00:00
7 GP Szwajcarii 1954-08-22 00:00:00
8 GP Włoch 1954-09-05 00:00:00
9 GP Hiszpanii 1954-10-24 00:00:00

sezon 1954

ilość rozegranych GP: 9
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
5 najlepszych wyników
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2500
pojemność (z doładowaniem) : 750
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Ten sezon był prawdziwym powrotem bolidów Formuły 1 na tory (lata 1952,1953 zdominowane były przez bolidy F2). Nowe regulacje wprowadzały ograniczenie pojemności konwencjonalnych silników do 2,5l i 0,75 z doładowaniem. Nadal nie występowały limity wagi i ilości paliwa. Jasne przepisy techniczne sprzyjały pojawieniu się nowych konstruktorów. Lancia oraz nowy team Mercedesa, którego bolid z racji niekonwencjonalnego otwierania drzwi oraz zakrytych kół nazywano „Pingwinem”, wybrał jako kierowcę Fangio. Wystartował on jednak w jego barwach dopiero podczas trzeciego GP, mając podpisany kontrakt na dwa pierwsze GP w Europie w Masserattim, które notabene wygrał. Argentyńczyk wystartował w niemieckich barwach dopiero w GP Francji na torze Remis dosiadając Mercedesa W196 STR. Niespodziewanie na arenie pojawił się zespół Lancji zatrudniając, 2 krotnego mistrza Alberto Ascariego, na ostatni wyścig w Hiszpanii gdzie niespodziewanie zdobył on pole position. Ascari w tym sezonie nie miał szczęścia. W sumie prowadząc 3 bolidy: Ferrari, Maseratti i Lancię zdobył tylko 1.14punkta. Juan Manuel Fangio nie mógł narzekać. Tytuł mistrzowski zapewnił sobie na 2 wyścigi przed końcem sezonu.