F1 Sezon 1953 < | >
rozpoczecie: 1953-01-18, zakonczenie: 1953-09-13
Klasyfikacja kierowców
1 Alberto Ascari
34.5
2 Juan Manuel Fangio
28
3 Giuseppe Farina
26
klasyfikacja konstruktorów
klasyfikacje konstruktorów wprowadzono w 1958 roku

Kalendarz
nr GP data
1 GP Argentyny 1953-01-18 00:00:00
2 GP Indianapolis 500 1953-05-30 00:00:00
3 GP Holandii 1953-06-07 00:00:00
4 GP Belgii 1953-06-21 00:00:00
5 GP Francji 1953-07-05 00:00:00
6 GP W.Brytanii 1953-07-18 00:00:00
7 GP Niemiec 1953-08-02 00:00:00
8 GP Szwajcarii 1953-08-23 00:00:00
9 GP Włoch 1953-09-13 00:00:00

sezon 1953

ilość rozegranych GP: 9
system punktacji: 8-6-4-3-2 Fastest Lap: 1
wyłanianie MŚ kierowców:
4 najlepsze wyniki
wyłanianie MŚ konstruktorów:
Nie rozgrywano M� Konstruktorów
przepisy techniczne
ilość cylindrów:
pojemność (bez doładowania) : 2000
pojemność (z doładowaniem) : 500
waga: brak
dotankowanie: zabronione
klasyfikacje i statystyki sezonu
klasyfikacja kierowców
klasyfikacja konstruktorów
statystyki
Podsumowanie sezonu
Podobnie jak w roku poprzednim sezon został zdominowany przez Alberto Ascariego i Ferrari. Pomimo mocnej konkurencji ze strony J.M. Fangio w Maserratti, który zwłaszcza pod koniec sezonu deptał mu po piętach Ascarii wygrał 4 z 9 rozegranych wyścigów. Na liście zwycięzców zapisali się M. Hawthorn (1), J.M. Fangio (1), G. Farina (2) i B. Vukovich ( Indianapolis 500). Maseratti A6GCM w przeciwieństwie do sprawdzonego Farrari 500 wymagało długiego okresu testów i Fangio dopiero w 2 części sezonu dołączył do czołówki. To jednak wystarczyło by zdobyć Wice Mistrzostwo Świata. Do historii przeszło GP Francji na torze w Reims gdzie Mike Hawthorn wygrał po pasjonującej walce do ostatnich metrów z Juanem Manuelen Fangio, stając się pierwszym Brytyjczykiem który wygrał wyścig GP Formuły 1. Tak jak przed rokiem największe sukcesy odnosiły bolidy F2 z konwencjonalnymi silnikami 2,0 l.