W roku 1951 nastąpiła stabilizacja regulaminu technicznego. To zachęciło do zgłoszenie się kolejnych teamów. Farrari wystawiło nowy model 375 z silnikiem 4,5l dosiadany przez Gonzalesa, Ascariego i Villoresiego . Brytyjczycy wystawili BRM'a z nowatorskim silnikiem V16. Bolidy Lago Talbot wystawiło tym razem kilka prywatnych ekip. I tym razem dominacja Alfy Romeo 159 nie pozostawiła złudzeń. Inauguracyjny wyścig w Szwajcarii padł łupem Fangio. Pierwsze w historii GP Niemiec wygrał Ascari w Ferrari. Wygrywając w ostatnim wyścigu sezonu w Hiszpanii tytuł mistrzowski zapewnia sobie Juan Manuel Fangio. Jedynymi kierowcami którzy nawiązali walkę w boju o Mistrzostwo byli dwaj kierowcy Ferrari 375 Alberto Ascari i Gonzales Jose Froilan. Tym razem miejsca mi na najwyższym stopniu podium podzielili się kierowcy Alfy 159 oraz Farrari 375, Indianapolis 500 wygra Lee Wallard po raz pierwszy przekraczając w wyścigu średnią prędkość 200 km/h (203.171 km/h).