Hesketh

Hesketh Racing
rok założenia: 1972
narodowość: W.Brytania
debiut w F1:
Lucky Strike South African Grand Prix - 1974
pierwsze zwycięstwo:
Grote Prijs van Nederland - 1975
lata aktywne: 1973-1978
internet:
siedziba: Towcester
szef: Lord Alexander Hesketh
adres:
Hesketh - osiągnięcia i statystyki
mistrzostwo konstruktorów:
ilość zgłoszonych samochodów:: 97
ilość wyścigów: 52
ilość zwycięstw: 1
ilość 2 miejsc: 3
ilość 3 miejsc : 3
ilość zdobytych pole position: 0
ilość startów z pierwszego rzędu: 2
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 1
ilość dnf: 58
 
Hesketh - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji konstruktorów
1978 0 15
1977 0 13
1976 0 14
1975 33 4
1974 15 6
punkty w sumie: 48
 
lista startów
lista modeli
lista kierowców
lista producentów silników
lista dostawców opon
lista dostawców oleju
historia zespołu


LORD THOMAS ALEXANDER FERMOR-HESKETH, urodził się w 1950 roku i w wieku lat 5 odziedziczył, po śmierci ojca tytuł lordowski.
Mając 15 lat ucieka ze szkoły i ... zostaje handlarzem używanych samochodów. Po osiągnięciu pełnoletności dziedziczy ojcowską fortunę, ale nie spoczywa na tym. Kończy kursy dokształcające i pracuje w banku kalifornijskim, potem przenosi się do firmy maklerskiej w Hong-Kongu.
W 1967 roku powraca do Anglii i na weselu przyjaciela spotyka kierowcę i menagera Anthony'a Horsley'a, o przydomku "Bubbles". Ten przekonuje młodego lorda, aby został jego sponsorem w Formule 3. Hesketh będąc wielkim fanem samochodów nie odmawia. Rodzi się "Heksketh Racing". "Amatorska stajnia grubasów" jak ją nazywano (Hesketh ważył przeszło 120 kg, Horsley niewiele mniej).
W czasie Grand Prix Monte Carlo, gdzie bolidy F 3 ścigają się w cieniu Formuły 1, Hesketh odkrywa to "coś", co przyciąga publiczność, wielkie pieniądze sponsorów do tego sportu. Czar wielkiego ścigania w najwyższej lidze świata staje się celem nr 1 w życiu. Oświadcza, że za rok powróci tu z własnym bolidem F 1. Cały światek tego sportu kwituje to wielkim wybuchem śmiechu i nikt nie bierze poważnie słów grubego lorda. Horsley nie kwalifikuje się do pilotowania tej klasy samochodu. Rozpoczyna się gorączkowe poszukiwanie kierowcy, który byłby w stanie poprowadzić bolid F 1.
Na horyzoncie pojawia się James Hunt. Zdobył on sobie sławe szybkiego, nie obawiającego się ryzykować kierowcy Formuły 3, niestety był jeszcze bardziej znany jako "Hunt the Shunt" - Hunt Rozbijacz. Zdemolował niezliczone pojazdy podczas swojej wyścigowej kariery. Zostaje właśnie wyrzucony z zespołu March. Jako "premie" otrzymuje nadwozie ostatnio rozbitego bolidu F-2 Marcha 712 M.