Alexander Wurz

Austria
Alexander Wurz
autograf Alexander Wurz a
data urodzenia
1974-02-15
miejsce urodzenia
Waithofen-an-der-Thaya
debiut
Grand Prix Player's du Canada - 1997
Alexander Wurz - osiągnięcia i statystyki
wszystkie wyniki: zobacz
mistrz świata:
ilość zgłoszeń: 94
ilość wyścigów: 69
ilość zwycięstw: 0
ilość 2 miejsc: 0
ilość 3 miejsc : 3
ilość zdobytych pole position: 0
ilość startów z pierwszego rzędu: 0
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 1
ilość dnf* 21
 
Alexander Wurz - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji kierowców
2007 13 11
2006 0 22
2005 6 17
2000 2 15
1999 3 13
1998 17 7
1997 4 14

punkty w sumie: 45

Alexander Wurz
lista samochodów
lista zespołów

Alexander Wurz - biografia/ artykuły

W młodości mistrz BMX, potem z dwóch kółek przesiadł się na cztery. W 1993 roku mistrz austryjackiej F3, w 1994 w niemieckiej F3 był drugi tuż za Jorgem Mullerem, za to przed Ralfem Schumacherem i Norbertem Fontaną. W roku 1996 po drugim, średnio udanym sezonie w F3 przeszedł do ITC, gdzie ścigał sie Oplem Calibra, wystartował w Le Mans. W 1997 starty w FIA GT w ekipie Mercedesa, oraz - dzieki wsparciu austryjackiego giganta telekomunikacyjnego - A1 - posada kierowcy testowego w ekipie Benettona. W debiucie w wyścigu Wurz miał dużo szczęścia - Gerhard Berger zachorował i zespół potrzebował szybko zastępcy. Młody Austryjak pasował idealnie.
Alexander spisaą się bardzo dobrze - w GP Wielkiej Brytani 1997 na torze Silverstone zajął trzecie miejsce - osiągając swój najlepszy rezultat w całej karierze. To wystarczyło, by Benetton podpisał z nim kontrakt na kolejny rok. 1998 rok to strata silników Renault (francuski producent wycofał sie z F1), jednak Alex zdobywa kilka czwartych miejsc, jeździ równo i dowodzi swoich umiejętności. Sezon kończy na dobrym 7 miejscu z 17 punktami. w 1999 i 2000 roku startuje dalej w Benettonie, jednak zespół przeżywa kryzys, spada w klasyfikacji konstruktorów, a sam Wurz punktuje zaledwie w trzech wyścigach. Na rok 2001 Benetton zostaje wykupiony przez Renault, a sam Alex zostje bez pracy. Przechodzi do McLarena, gdzie obejmuje posadę kierowcy testowego, którą piastuje do dziś.