Jarno Trulli

Włochy
Jarno Trulli
autograf Jarno Trulli a
data urodzenia
1974-07-13
miejsce urodzenia
Pescara
debiut
Quantas Australian Grand Prix - 1997
Jarno Trulli - osiągnięcia i statystyki
wszystkie wyniki: zobacz
mistrz świata:
ilość zgłoszeń: 256
ilość wyścigów: 254
ilość zwycięstw: 1
ilość 2 miejsc: 4
ilość 3 miejsc : 6
ilość zdobytych pole position: 4
ilość startów z pierwszego rzędu: 15
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 1
ilość dnf* 82
 
Jarno Trulli - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji kierowców
2011 0 21
2010 0 21
2009 32.5 8
2008 31 9
2007 8 13
2006 15 12
2005 43 7
2004 46 6
2003 33 8
2002 9 8
2001 12 7
2000 6 10
1999 7 11
1998 1 15
1997 3 15

punkty w sumie: 246.5

Jarno Trulli
lista samochodów
lista zespołów

Jarno Trulli - biografia/ artykuły

Włoch pierwszy wyścig w F1 zaliczył w zespole Minardi. Wcześniej przez 12 lat w kartingu wygrał wszystko co się dało. W połowie 1995 roku dołączył do Niemieckiej F3, z miejsca został zauważony. Do końca sezonu wygrał 2 wyścigi z 6 i zajął 3 miejsce w końcowej punktacji. W 1996 roku był już mistrzem w tej serii. Po tym sukcesie w 1997 roku zadebiutował w F1 podczas GP Australii. Pod swoje skrzydła przyjął go team Minardi-Ford. Słaby bolid nie pozwolił mu uzyskać jakiegoś rewelacyjnego wyniku, jednak po 7 GP uśmiechnęło się do niego szczęście. W GP Kanady ciężkiej kontuzji nóg doznał kierowca zespołu Prost Francuz, Olivier Panis. Szef teamu Prost, Alain Prost postanowił na czas rehabilitacji Panisa zatrudnić Włocha. Trulli już podczas trzeciego występu dla nowego zespołu zdobył pierwsze punkty, 4 miejsce w GP Niemiec. Największą furorę zrobił Trulli na torze A1 Ring w GP Austrii. Po zakwalifikowaniu się na 3 miejscu po treningach Jarno błyskawicznie objął prowadzenie w wyścigu i aż przez 37 okrążeń nie dał się nikomu wyprzedzić, gdy wydawało się, że Jarno wygra w swoim pierwszym sezonie startów wyścig F1, awaria silnika błyskawicznie sprowadziła go na ziemię. Był to niestety pożegnalny występ Trullego w tym sezonie. Alain Prost postanowił dać posadę Jarno w swoim zespole w nowym sezonie. Niestety dość awaryjny i wolny bolid Prosta nie pozwolił na rozwinięcie skrzydeł. Jednak Włochowi udaje się wywalczyć jeden jedyny punkt dla zespołu (6 miejsce w GP Belgii). W 1999 roku Trulli niespodziewanie zajmuje 2 miejsce w GP Europy wyprzedzając po znakomitej walce Rubensa Barrichello. Prost w 1999 to słaby bolid, zespół borykał się z ogromnymi problemami finansowymi. W 2000 roku Jarno przeniósł się do zespołu Jordan-Mugen Honda. W tymże roku Włoch nie zdobył wielu punktów, najlepszy wynik w GP Brazylii (4 miejsce). Jednak zabłysnął podczas kwalifikacji, kiedy to dwukrotnie udało mu się zająć drugie miejsce (GP Monaco i GP Belgii), potwierdzając tym samym reputację szybkiego kierowcy. W 2001 roku podczas kwalifikacji znów pokazał swój kunszt, tylko raz znajdując się poniżej 10 miejsca na starcie. Jednak duża awaryjność samochodu (nie ukończył 9 wyścigów na 17) nie pozwala tych dobrych rezultatów przekuć na wynik w wyścigu. Najlepszym rezultatem okazało się dwukrotne zdobycie 4 miejsca (GP Hiszpanii i GP USA). Po dwóch latach spędzonych w Jordanie, od roku 2002 do 2004 związał się z teamem Renault. W roku 2002 bolid Renault spisywał się słabo, toteż za dobry omen należy traktować dwukrotnie zdobyte miejsce 4 w wyścigu (GP Monaco oraz GP Włoch). Kolejny rok w Renault, samochód był już o wiele lepszy, moc jeszcze nie pozwalała na fajerwerki ale Włoch regularnie zdobywał punkty. Po raz pierwszy od 4 lat udało mu się wskoczyć na podium (3 miejsce w GP Niemiec). Znów udaje mu się dwukrotnie wystartować z 1 rzędu (2 miejsce - GP Malezji, W.Brytanii). 2004 to najlepszy jak dotąd sezon w karierze Włocha. Wreszcie wygrywa swój pierwszy wyścig w F1 (GP Monaco), dwukrotnie wygrywa kwalifikacje (GP Monaco, GP Belgii). Wszystko idzie jak po maśle, aż do feralnego GP Francji, kiedy to na ostatnim zakręcie przed metą Trulli daje się wyprzedzić Rubensowi Barrichello. Od tego momentu psują się relacje Jarno Trullego z Flavio Briatore, szefem teamu Renault. Podczas GP W.Brytanii Włoch traci panowanie nad bolidem Renault i z wielką prędkością wypada z toru. Na szczęście Jarno wyszedł z wypadku bez szwanku. Niesnaski w zespole i kiepska forma zmuszają zespół do rezygnacji z usług Trullego. Jednak w tym czasie Włoch miał już podpisany kontrakt z zespołem Toyoty na 2005 rok. Wczesne rozwiązanie kontraktu z Renault pozwoliło mu zadebiutować za kierownicą japońskiego samochodu jeszcze w 2004 roku. Tym samym były możliwe występy Jarno w GP Japonii i Brazylii.