Nick Heidfeld

Niemcy
Nick Heidfeld
autograf Nick Heidfeld a
data urodzenia
1977-05-10
miejsce urodzenia
Moenschengladbach
debiut
Quantas Australian Grand Prix - 2000
Nick Heidfeld - osiągnięcia i statystyki
wszystkie wyniki: zobacz
mistrz świata:
ilość zgłoszeń: 186
ilość wyścigów: 183
ilość zwycięstw: 0
ilość 2 miejsc: 8
ilość 3 miejsc : 5
ilość zdobytych pole position: 1
ilość startów z pierwszego rzędu: 2
ilość najszybszych okrążeń podczas wyścigu: 2
ilość dnf* 46
 
Nick Heidfeld - punkty zdobyte w poszczególnych sezonach:
sezon punkty miejsce w klasyfikacji kierowców
2011 34 11
2010 6 18
2009 19 13
2008 60 6
2007 61 5
2006 23 9
2005 28 11
2004 3 16
2003 6 14
2002 7 10
2001 12 7
2000 0 17

punkty w sumie: 259

Nick Heidfeld
lista samochodów
lista zespołów

Nick Heidfeld - biografia/ artykuły

Niemiec przed dojściem do F1 uważany był za wspaniały talent zdolny przyćmić samego Michaela Schumachera. Jednak Heidfeldowi daleko do klasy mistrza. Nick jak większość kierowców zaczął karierę od kartingu. W 1994 wystartował w Niemieckiej Formule Ford 1600 i od razu został mistrzem (wygrał 8 na 9 wyścigów). W 1995 wygrywa Międzynarodową Niemiecką Formułe Ford 1800 oraz zajmuje drugie miejsce w Niemieckiej Formule Ford 1800 (Zetec-Cup) W 1996 roku zajmuje 6 miejsce w prestiżowym GP Makau oraz kończy na 3 miejscu w Niemieckiej F3. Rok 1997 kończy jako zwycięzca tej serii, dodatkowo wygrywa GP Monaco F3. W tym samym roku odbywa pierwsze testy F1 za kierownicą McLarena-Mercedesa przy okazji zostając objęty patronatem koncernu Mercedes. W latach 1998-99 Heidfeld z sukcesami startuje w F3000. Pierwszy rok kończy z tytułem wicemistrza (wygrywa 3 wyścigi), przegrywa tylko z Juanem-Pablo Montoyą. W 1999 roku zostaje już niekwestionowanym zwycięzcą tej serii, wygrywając 4 wyścigi. W czasie kiedy ściga się w F3000 dostaje posadę rezerwowego kierowcy teamu F1 McLaren-Mercedes. Po zdobyciu mistrzostwa w F3000 na rok 2000 dostaje angaż w zespole F1 Prost-Peugeot. Bolid Prosta jest bardzo słabą konstrukcją, toteż Heidfeld kończy sezon bez zdobyczy punktowej, ale jak tu marzyć o punktach skoro 5 razy tylko dojechał do mety. Najlepszym wynikiem okazało się 8 miejsce w GP Monaco. Po roku startów dla Prosta na sezon 2001 przeniósł się do zespołu Sauber-Petronas, mając za partnera debiutanta Kimiego Raikkonena. Już w trzecim wyścigu sezonu notuje swój najlepszy wynik w dotychczasowej karierze w F1. W GP Brazylii jest trzeci, cały sezon jest dla niego bardzo udany. Regularne lokaty dające punkty pozwoliły mu zdobyć 12 oczek dzięki, którym na zakończeniu sezonu zajmuje 7 miejsce w klasyfikacji generalnej. Rok 2002 zaczyna się nie najlepiej, Nick uważany wciąż za kierowcę Mercedesa liczył na posadę w ekipie McLarena. W ekipie z Woking na emerturę postanowił przejść Mika Hakkinien, jednak miejsce po słynnym Finie zajął jego rodak, partner Heidfelda z Saubera Kimi Raikkonen. Ta sytuacja zdawała się mieć duży wpływ na formę Niemca, bowiem nie udało mu się powtórzyć rezultatów z poprzedniego roku. Nick zdobył 7 punktów, z najlepszym wynikiem w GP Hiszpanii (4 miejsce) i zajął 10 miejsce w tabeli mistrzostw. Heidfeld zasłynął z pewnego incydentu, podczas kwalifikacji do GP Brazylii próbował ominąć stający na środku toru rozbity bolid Arrowsa, niestety wpadł w poślizg i uderzył w stojący obok Safety Car. Efekt urwane drzwi w Safety Carze. Rok 2003 to ostatni sezon w teamie Sauber. Niestety najgorszy ze wszystkich, rzadko punktuje, chociaż regularnie melduje się na mecie. Najlepszy wynik to 5 miejsce w GP USA, kończy sezon z dorobkiem 6 punktów na 14 miejscu. W 2004 roku Niemiec występuje w ekipie Jordan-Ford. Samochód jest słaby i zbyt wolny by marzyć o dobrym wyniku. Heidfeld jednak zdobył 3 punkty (7 miejsce w GP Monaco, 8 miejsce w GP Kanady) i skończył rok na 16 miejscu. Wydawało się, że kariera Heidfelda dobiega końca w F1, niespodziewanie jednak dostał ofertę startów na 2005 rok w teamie Williams. Niemiec posadę kierowcy musiał zdobyć podczas styczniowych testów ekipy z Grove. Razem z Heidfeldem o posadę ubiegał się dotychczasowy kierowca testowy Williamsa, Brazylijczyk Antonio Pizzonia. Jednak to właśnie na Nicka postawił Frank i dlatego już w GP Australii wystąpi w barwach tego zespołu.